دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

امام خمینی1)

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸ ق.ظ

امام خمینی خورشید انقلاب (۱) 

بسم الله الرحمن الرحیم
استاد از نگاه شاگرد
شهید آیت الله مطهری: من که غریب ۱۲ سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند
چه دیدی گفتم چهارتا امن دیدم
۱-امن به هدفش ایمان دارد دنیا اگر جمع شود نمی تواند او را از هدفش منصرف کند
۲ امن بسبیله به سبیله به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد امکان ندارد که بتوان او را از این راه منصرف کرد شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت
۳- امن به قوله در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد به ایشان نصیحت می‌کنند که آقا کمی یواش تر مردم دارند سرد می شوند مردم دارند از پا در می آیند می گویند نه مردم اینجور نیستند که شما میگویید من مردم را بهتر می شناسم و ما می‌بینیم که روز به روز صحت سخنان ایشان بیشتر آشکار می شود
۴- و بالاخره بالاتر از همه امن به بربه یک جلسه ی خصوصی ایشان به من می گفت فلانی این ما نیستیم که چنین می کنیم من دست خدا را به وضوح حس می کنم آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کنم و در راه خدا قدم برمی‌دارد خدا هم به مصداق ان تنصرالله ینصرکم بر نصرت او اضافه می‌کند یا آنچنانی که در داستان اصحاب کهف مطرح می‌شود قرآن میگوید آنها جوانمردانی بودند که به پروردگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تکیه کردن خدا هم بر ایمانشان افزود انها برای خدا قیام کردند و خدا هم دلهای آنها را محکم کرد این چنین هدایت و تاییدی را من به وضوح در این مرد می بینم او برای خدا قیام کرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت کرده است که اصلاً تزلزل و ترس در آن را ندارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۴
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی