دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

امام زمان عج 927

چهارشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
 

❤️‌تألیف قلوب 

💠جمع کردن دل‌ها و متحد ساختن آن‌ها کار ساده ای نیست.

💠 بیشتر مردم یکی از دو حال را دارند: یا صلاح واقعی خود را تشخیص نمی دهند، لذا بر اموری که به ضرر آن‌ها است تن می‌دهند، و یا این که مصلحت را تشخیص می‌دهند، ولی به خاطر منافع دنیوی به آن رضایت ندارند.

💠یگانه کسی که بین این دو حالت را جمع می‌کند و اتّحاد می‌بخشد، وجود اطهر امام عصر - عجّل اللَّه فرجه الشریف - می‌باشد.

💠 لذا در دعای ندبه می‌خوانیم: «أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا»؛ کجاست آن که میان پراکندگی صلاح و رضا را جمع می‌کند؟ 

💠 در دعای امیر المؤمنین علی علیه السلام درباره آن حضرت آمده: و پراکندگی امت را با او جمع فرما. 

💠در حدیث دیگری است: به وسیله او میان دل‌های مختلف و پراکنده الفت و اتّحاد داده می‌شود. 

💠 در کافی از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: خداوند به وسیله آن حضرت بین دل‌های پراکنده و مخالف یکدیگر ائتلاف می‌بخشد. 

💠 در بحار در حدیثی که از امیر المؤمنین علی علیه السلام روایت شده، چنین آمده است: به پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله گفتم: یا رسول اللَّه! آیا مهدی از ما آل محمد است یا از غیر ما؟ فرمود: نه بلکه از ماست. خداوند دین را به دست او ختم می‌کند، چنان که به وسیله ما افتتاح فرمود. و به واسطه ما مردم از فتنه‌ها نجات می‌یابند همان طور که از شرک نجات یافتند، و به وسیله ما خداوند پس از دشمنی فتنه‌ها و آزمایش‌های سخت دل هایشان را با هم الفت می‌بخشد، چنان که پس از دشمنی شرک، آنان را برادر دینی قرار داد و دل هایشان را به هم الفت بخشید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی