دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

شهید ولی الله چراغچی 2

شنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

 18 فروردین1364- شهادت ولی الله چراغچی، قائم مقام لشکر۵ نصر- سپاه خراسان

🌿متولد مشهد(1337)-تحصیلات متوسطه(رشته ریاضی) را با اخذ بهترین نمرات طی  کرد. سپس وارد دانشگاه(رشته مهندسی علوم) شد. با شروع نهضت به جرگه انقلابیون پیوست و پس از پیروزی، دانشگاه را رها کرد و وارد ارتش شد و به عنوان مربی به آموزش افراد پرداخت. با ورود به سپاه، فعالیت‌های گسترده او آغاز شد. همزمان با گروهک‌های ضدانقلاب در گنبدصحرا راهی این دیار شد و در سرکوب عناصر بیگانه‌پرست نقش مؤثری ایفا نمود.

🌴با آغاز جنگ تحمیلی، به سوی جبهه‌های نبرد شتافت و با توجه به شایستگی‌ها‌ و قابلیت‌هایی که از خود بروز داد، به مرور زمان مسئولیت‌های زیر به او واگذار گردید:

🌸فرمانده گردان، مسئول طرح و عملیات منطقه ۶ سپاه، مسئول طرح و عملیات لشکر5نصر ...و نیز قائم مقامی لشکر نصر. به گفته همسنگرانش، هر چه مسئولیت‌های او سنگین‌تر می‌شد، از وی انسانی مصمم‌تر می‌ساخت. شهید چراغچی از قدرت برنامه ریزی و طراحی بی نظیری برخوردار بود. در عملیات بستان، طرحی نظامی ارائه داد که تمامی کارشناسان نظامی بر آن صحه گذاشته و مورد تصویب ‌فرماندهان قرار گرفت.

🌼روحیات و اخلاق وی زبانزد همگان بود. تواضع و فروتنی بیش از حدش بارها موجب خجلت و شرمندگی دیگران شده بود. خویشتن داری، توکل و خونسردی او حتی در اوج مشکلات و فشار زیاد کار از جمله صفات بارز شهید بود. او همچنین اهل تهجد و نماز شب بود و چنین انسان‌هایی می توانستند در روز چون شیران بیشه با دشمن به نبرد برخیزند.

🌹وی در عملیات بدر (زمستان1363) بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح شد و پس از چند هفته بیهوشی، در ۱۸ فروردین ۶۴ به درجه رفیع شهادت نایل گشت. پیکر مطهر او به مشهد منتقل شده و در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) آرام گرفت.
ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️

***فرازی از وصیت نامه شهید:

مسلم و تسلیم هستم و شهادت می‌دهم به خداوند حَیِّ لا یَموت واحِد، رحمان و رحیم و... محمد (ص)، بهترین برگزیده از124000رسولش و علی (ع) وصی بر حقش و یازده فرزند علی (ع) و فاطمه (س) که همگی برحقند و اما تنها حجت خدا مهدی(عج) است که به انتظار فرمان ظهورش نشسته است.

قال الحسین (ع) "اِنَّ الحَیاة عَقیدَةٌ وَ جَهاد"،" وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِین"(و «فراز ونشیب‌هاى جنگ براى آن است» تا خداوند افراد مؤمن را پاک و خالص، و کافران را (به تدریج) محو و نابود گرداند.)
درود خدا به امام عزیزم که ما را آگاهی بخشید و در هر فرصت برای پاک کردن زنگار نیت‌ها پرداخت تا فقط برای خدا باشیم و رحمت خدا بر شهدا باد که به ما آموختند چگونه بهتر رفتن را.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۱۸
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی