دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

امام زمان عج 960

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۳۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

وابستگی جهان به امام زمان🌍

💠‌امام الگو و نمونه و اسوه و علامت است که هر تند رو باید به سوی او برگردانده شود و الا گمراه می‌شود، و هر کند رو باید خود را به او برساند و الا هلاک می‌گردد. 

💠چنانکه مضمون احادیث بسیار از طریق شیعه و اهل سنت است  کمال دیگران به او تضمین و تامین می‌شود و حرکت و سیر همه در راه مستقیم فقط با حرکت و سیر او کنترل و تصحیح و تعدیل می‌گردد.

💠 بنابراین نقش امام نقش سازنده ای است که بدون آن سالکان راه کمال نمی توانند به درستی مسیر خود اطمینان داشته باشند، و این است معنای احادیث متواتری مانند احادیث سفینه که پیغمبر - صلی الله علیه و آله - می‌فرماید: مثل اهل بیت من مثل کشتی نوح است که هر کس بر آن سوار شد نجات یافت، و هر کس تخلف کرد هلاک شد پس هر کس متمسک به امام و هدایت امام و تاسی به امام شود نجات می‌یابد و هر کس تخلف کند هلاک می‌شود و همین است معنای احادیث ثقلین  که پیغمبر - صلی الله علیه و آله - در آنها تمسک به قرآن و عترت را یگانه وسیله امان از ضلالت معرفی فرموده است. بنابر این کمال عالم و ما سوی الله، به وجود امام منوط است و بدون وجود امام عالم فاقد کمال لایق به خود خواهد بود و ناقص خواهد شد، و چون فیض خدا کامل است و نقص در آن تصور نمی شود لذا نقص همه به کمال وجود امام می‌شود و کسر همه به وجود او جبران می‌گردد.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی