دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی

مسیح کردستان 76

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۲۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 
بروجردی بعد از واقعه 19دی قم، اقدامات نظامی خود را آغاز کرد؛ از جمله انفجار رستوران خوان سالار (عشرتکده مستشاران آمریکائی،)انفجار اتوبوس آمریکائی ها در  لویزان، خلع سلاح قرارگاه پلیس، عملیات نظامی 15خرداد 1357و انفجار کارخانه برق کاخ جوانان منطقه شوش و شرکت در تصرف پادگان جمشیدیه و رادیو و تلویزیون که در این عملیات پایش مجروح شد.
وی در بیشتر این عملیات ها، مسئولیت شناسائی، جمع آوری اطلاعات و طرح و برنامه ریزی را برعهده داشت پس از کارهای مقدماتی با روحانیون خط امام تماس می گرفت و با کسب مجوز شرعی اقدام به اجرای آنها میکرد.

در بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، به دستور آیت الله دکتر بهشتی و مهدی عراقی، مسئولیت حفاظت امام در فرودگاه مهرآباد، مسیر بهشت زهرا و مدرسه علوی به بروجردی واگذار شد.
فعالیت بروجردی پس از پیروزی انقلاب ابعاد گسترده تری یافت. وی در دستگیری عوامل رژیم پهلوی و جمع آوری اطلاعات علیه آنان نقش فعالی داشت و پس از مدتی سرپرستی زندان اوین را برعهده گرفت.
فعالیت در کردستان
با تشدید بحران در کردستان و فرمان امام خمینی(ره) برای سرکوب ضد انقلاب، عازم پاوه شد و پس از آزادسازی پاوه در منطقه ماند.وی پس از چندی به سمت فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شد و در این راستا به پاکسازی مناطق کردستان پرداخت و با مجاهدت های خود نقش فعالی در آزادسازی این مناطق از دست گروههای مخالف نظام داشت.
اما طولی نکشید که دولت موقت با سیاست های گام به گام خود و هیئت به اصطلاح صلح نیت و خلع سلاح پاسداران و مسلمانان کرد، کردستان را دوباره به ضد انقلاب پس داد.
در این دوران، شهید بروجردی برای انسجام و سازماندهی مسلمانان کرد مهاجر، علیه احزاب و گروه های مخالف نظام، تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد را در شورای عالی سپاه مطرح کرد که پس از تصویب با همکاری دو تن از اعضای شورای انقلاب – آیت الله بهشتی و حجت الاسلام رفسنجانی-مسئولیت تشکیل آن به وی محول شد.
پس از این فرمان، بروجردی در بیشتر شهرهای کردنشین، عناصر موثر و معتقد به جمهوری اسلامی را مسلح کرد.
با تشکیل این سازمان و آغاز عملیات های مسلحانه علیه ضد انقلاب در کردستان، در اولین گام با پاک سازی «کامیاران» که کلید فتح کردستان به شمار می رفت، یکپارچگی ضد انقلاب به طور کلی در منطقه از هم پاشیده شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۲۴
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی