دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

خانم حضرت معصومه ع

يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۵۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم 

✳️فرازی از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

✅ خاک اطراف حرم تمام می شد اگر...

🔹این تعبیر را مکرر از مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه شنیدم. ایشان می فرمودند سؤال شد که حضرت معصومه سلام  الله  علیها فقط برای مردم قم شفاعت می کنند یا برای همه مسلمان ها؟ جواب دادند میرزای قمی برای مردم قم کافی است، حضرت معصومه سلام  الله  علیها برای همه شفاعت می کنند!

🔹و گوینده ای می گفت اگر شیعیان، برکات این قبر مطهر و این مزار شریف را می دانستند و درست درک می‌کردند، از بس خاک این اطراف را برای تبرک برمی داشتند شاید الآن اطراف صحن حضرت معصومه سلام  الله  علیها یک خندق شده بود! منتها ما آن طور که بایدوشاید معرفت نداریم که در کجا زندگی می کنیم و چه برکاتی «آناً فآناً»(لحظه به لحظه) نازل می شود.
۱۳۹۷/۰۴/۲۵

✅ انوارِ او، عالم را تغذیه می کند

🔸ما، به خصوص ما طلبه ها، تقریباً هر چه داریم از صدقه سر حضرت معصومه سلام الله علیها است. اگر کمی بیشتر دقت بکنیم اصل این انقلاب و دستاوردهای انقلاب و عزتی که نصیب ملت ایران شد مدیون حضرت معصومه سلام الله علیها است. اگر قبر حضرت این جا نبود حوزه علمیه این جا تشکیل می‌شد؟! امامی در این جا تربیت می‌شد؟! مراجع دیگر تربیت می‌شدند؟! یا اگر امام نبود آیا این جریانات اتفاق می‌افتاد؟! این پیروزی ها نصیب ما می‌شد؟! این عزت نصیب جامعه اسلامی می‌شد؟! 

🔸این علومی که از قم به همه دنیا منتشر می‌شود که متأسفانه خود ما ارزش این کار را نمی‌دانیم درحالی که مثل منبع درخشان و نورافشانی است که با این انوار علوم و معارف دارد عالم را تغذیه می کند، همه این ها به برکت همین بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها است. 

🔸حالا اضافه کنید که از آن وقتی که این بارگاه به وجود آمده تا به حال، چه قدر مریض ها شفا پیدا کردند؟ چه قدر مشکلات حل شده؟ چه بلاهایی دفع شده؟ چه زلزله هایی بنا بوده واقع بشود و دفع شده؟ چه وباهایی بنا بوده بیاید و نیامده و چه و چه، چیزهایی که ما نمی دانیم. در روایات داریم که بلاهایی که به برکت اولیای خدا از جامعه اسلامی دفع می‌شود خیلی بیش از نعمت های ایجابی است که نصیب شان می شود. 

🔸همه این ها به برکت این بانو است که دختری از این خاندان هست، یک دختر جوان مجرد که سن ایشان هم زیر بیست سال بوده و ازدواج هم نکرده بودند. الآن هم با اراده و دعا و توجه و عنایت ایشان مشکلات عظیمی در عالم حل می شود که ما خبر نداریم.
۱۳۹۲/۰۲/۱۰

✅ جا ندارد گدایی کنیم؟!

🔹عنایات حضرت معصومه سلام الله علیها اختصاص به اهل قم ندارد. چنین گوهری این جا هست با این فضائلی که همه ما کمابیش اعتقاد داریم، حالا بعضی چیزها را شما می دانید و من نمی‌دانم و چیزهایی را من شنیدم و شما نمی دانید، ولی همه معتقدیم که اینجا جایی است که حاجات مردم روا می‌شود، به برکت توسل به ایشان گناهانشان آمرزیده می شود و بلاها دفع می شود. 

🔹چه کسانی بیشتر مرهون و مدیون این بارگاه هستند؟ ما طلبه ها،که مجموع زندگی مان را مدیون شان هستیم؛ چقدر یاد حضرت معصومه سلام الله علیها هستیم؟ چه قدر برای رفع حاجات مان می‌رویم به ایشان متوسل می شویم؟ بله، وقتی که حاجتی، سرطانی یا یک بیماری لاعلاجی پیدا می شود آن وقت به ایشان متوسل می شویم، آن هم حالا با یقین باشد یا نه چه عرض کنم، مراتب معرفت مختلف است اما برای حل مشکلات اجتماعی، دینی ، فرهنگی و خانوادگی مان و برای رفع مشکلاتی‌ که برای بچه ها و جوان هایمان پیش بینی می کنیم و نگرانش هستیم، جا ندارد که این جا به حضرت معصومه سلام الله علیها متوسل بشویم و از ایشان بخواهیم که برای ما دعا کنند؟! آیا این کار را می کنیم؟!

🔹این مسائل سرنوشت سازی که برای کشور ما و بلکه برای جامعه اسلامی اتفاق می افتد و موجش در کشورهای دیگر هم می تواند اثر بگذارد، این ها را به اندازه یک بیماری هم حساب نمی کنیم که خدمت حضرت معصومه سلام الله علیها برویم و از ایشان بخواهیم که بی بی جان! شما عنایت کنید آن چه مرضی خدا هست اتفاق بیفتد، آن چه به نفع اسلام و مسلمین هست اتفاق بیفتد، هوس ها و دلخواه های ما کارها را خراب نکند. آیا این کار را می‌کنیم؟! چه قدر می‌کنیم؟!
۱۳۹۲/۰۲/۱۰

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۳۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی