دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

پاسخ به یک سوال

پنجشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۱، ۰۷:۱۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم  
سوال کردند  با توجه به اینکه ترور در اسلام جایز نیست و مسلم ابن عقیل هم  دست به ترور عبیدالله ابن زیاد نزدند
عملکرد شهید نواب صفوی را چگونه توجیه میکنید؟

🔰 پاسخ ارسالی

سلام علیکم
۱. 👈 اصل این فرضیه ، یک غلط مشهور  و یک تحریف است ، اگر از نظر احکام شرعی فردی که ظالم و فاسد و مانع حق است، با تشخیص حاکم شرع ، باید کشته شود این امر جهاد و مبارزه است ، مثل حکم اعدام سلمان رشدی ملعون ، حالا اسمش را هرچه می خواهند بگذارند.
۲.  جایز بودن یا نبودن امری را امام معصوم و در عصر غیبت فقیه عادل جامع شرایط تشخیص می دهد.

۲. حضرت مسلم مامور به قتل ابن زیاد نبود والا در هر شرایطی او را به قتل می رساند، زمانی که در دفاع از خود دست به شمشیر برد بسیاری از سربازان و فرماندهان ابن زیاد را کشت و اگر دستش به ابن زیاد می رسید او را هم‌ می کشت.
۳. گروه جهادی نواب صفوی به فرماندهی ایشان ، افرادی را از سر راه برداشت که عوامل دشمن برای نابودی ایران و اسلام بودند ، البته نواب با آنکه خود یک مجتهد و اسلام شناس و آگاه به احکام شرعی بود ولی این کار را با اذن ، اجازه و فتوای مجتهدین تراز اول زمان خود انجام داد ، اما برای آنکه جان مجتهدین تراز اول به خط نیفتد، هم از جان و خم از آبروی خود مایه گذاشت و این مسئله را برای همیشه پنهان نگه داشت

، بگونه ای که طبق فرمایش حضرت آقا ، انقدر مظلوم واقع شد که در اثر تبلیغات سوء دشمنان اسلام ، حتی بسیاری از متدینین او را تروریست می دانستند و دید خوبی نسبت به او نداشتند،  ببنید تبلیغات چقدر اثر دارد !

4. زمانی کهالن زیاد امده بود مهمان بود یعنی برای او امنیت است پس ترور در این شرایط کشتن او با اخلاق دینی مغایرت دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۹
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی