دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

نور امام حسین ع

شنبه, ۵ شهریور ۱۴۰۱، ۰۶:۵۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

فضائل حسینی (برگرفته از سخنرانی های آیت الله ناصری(ره))

🔸یکی از فضائل مهم حضرت اباعبدالله(ع) مربوط به اصل خلقت ایشان است.
🔹نبی اکرم(ص) فرمودند:
"کانَ الله وَ لَمْ یکنْ مَعَهُ شَی ء"
حضرت حق بود و هیچ مخلوقی در عالم وجود، نبود.

🔸زمانی که خدا اراده کرد عالمی بیافریند، اوّل نور من را آفرید. از نور من، نور امیرالمؤمنین(ع) را آفرید و از نور من و امیر المؤمنین(ع) نور فاطمة زهرا(س) را آفرید و از نور من و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا، نور امام حسن و امام حسین(ع) را آفرید.

🔸 این پنج نور مقدّس در جوّ الیتناهی که نه عرش بود و نه کرسی و نه کهکشان و نه ثوابت و سیارّات و نه منظومه، هیچ نبود، مشغول تسبیح و تحلیل حق بودند.

بعد، از نور من، عرش را آفرید.
🔸از نور امیرالمؤمنین(ع) ملائکه را آفرید. از نور حضرت زهرا(س) آسمان ها و زمین را آفرید.

از نور حضرت امام حسن ماه ها و خورشیدها را آفرید و از نور امام حسین بهشت و حورالعین را آفرید.

📙مجله خلق، ش۳۲، ص۲۴

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۵
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی