دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

گشت ارشاد چرا؟

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۵:۱۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

چند کلامی با دوست محجبه‌ام

🔻همین ابتدای متن باید اشاره کنم من نمی گویم گشت ارشاد بی‌ایراد است. از نظر من ایراد دارد؛ چون برخورد انتظامی اگرچه برای برقراری نظم اخلاقی لازم است، اما به تنهایی برای تغییرات فرهنگی کافی نیست.

🔻خب، راه حل چیست؟ می‌گویند جمعش کنید برود؛ کمپین هم راه انداخته‌اند. چند کلمه‌ای با طرفداران کمپین «محجبه‌ام و با گشت ارشاد مخالفم» دارم.

🔻دوست من؛ شما حتماً از شرایط فعلی حجاب در کشور و دودسته شدن مردم دردمند شده و دنبال راه حلی؛ راه حل این است که مطالبه‌گر ادای وظیفه آن بیست و چند دستگاه متولی ترویج فرهنگ حجاب باشی نه مطالبه‌گر حذف همان یک دستگاهی که پای کار اجرای قانون حجاب مانده و البته بخاطر دست‌تنهایی و فشار وارده هرازگاهی سوتی‌ می‌دهد؛ از سوی دیگر هم فشل بودن دستگاه اطلاع‌رسانی‌اش دربرابر سرعت عمل رسانه‌های مخالف باعث شده هر خطایش میلیون‌ها بار دیده شود و میلیون‌ها خطای نکرده به نامش سند بخورد.

🔻دوست من؛ من و تو باید کمپین خودمان را راه بیاندازیم و پاسخگو شدن متولیان فرهنگی را مطالبه کنیم؛ از مسوولان واردات و تولید پوشاک، از مسوولان ارشاد و رسانه ملی که ضدحجاب‌ترین نهادهای حکومتی هستند، از آموزش و پرورش که جز افراط و تفریط کاری بلد نبوده، از سازمان تبلیغات... نه اینکه چشم بسته دنبال کمپین کسی راه بیافتیم که عملکرد و اظهاراتش نشان داده چشم دیدن هیچ‌کداممان را ندارد!

🔻دوست عزیزی که نوشته‌ای برای مبارزه با دوقطبی و شکاف اجتماعی عضو کمپین مخالفت با گشت ارشاد شده‌ای، خب الان خود شما درحال دوقطبی سازی هستی. همان‌هایی که از جامعه ما زنان دو قطبِ باحجاب و بدحجاب ساختند و پروارش کردند و خندقی میانش کشیدند، امروز در آتش دوقطبی محجبه‌های موافق و مخالف گشت ارشاد می‌دمند. فردا هم دوباره دو تیتر دیگر خلق می‌کنند تا زیرمجموعه‌های همین دو قطب را بار دیگر دسته بندی کنند و همینطور ادامه می‌دهند تا آخرین نفراتمان را از هم جدا کنند.

🔻شما می‌گویید مخالف سیاسی کردن حجاب هستید اما با کسانی همراهی می‌کنید که کاملاً سیاسی هستند و همیشه روی مسائلی دست می‌گذارند که برای نظام مهم بوده. حجاب باشد یا انتخابات یا حتی قوانین جمعیت و سقط جنین.‌..

🔻دوست من؛ از این بازی بیرون بیا و اگر مطالبه گر اصلاحی، بازی مبتکرانه خودت را طراحی کن! در زمین بازی طراحی شده توسط مغرضان سیاست باز، جز باخت من و تو و ایران، هیچ دستاوردی نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی