دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

شبهه در مورد حجاب

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۱۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
اخیرا فیلمی در فضای مجازی دست به دست میشود که در ان خانم دکتری ادعا دارد در قران حرفی از حجاب نزده و ان را یک امری اخلاقی مثل غیبت کردند میداند


 شبهه: مجازات بی حجابی و غیبت و دروغ و... در قرآن نیامده ، چرا که تماما از موارد اخلاقی است و موارد اخلاقی نهایتا برایش تمثیل آورده است. مانند گوشت برادر مومن خوردن و...پس به امور شخصی و فردی کاری نداشته باشید⁉️
 

پاسخ

🔺 اولا : شخصی که این شبهه را وارد کرده، قرآن را با کتب حقوقی که تمام جرم و جنایت ها را ذکر کرده و برای آن مجازات تعیین کرده باشد اشتباه گرفته است.

🔰قرآن کریم، بیانگر کلیات راه وصول به سعادت و دوری از شقاوت می‌باشد. نه کتابی که موظف باشد تمام جرم ها را یکی یکی نام برده و سپس مجازاتش را هم بگوید.

🔺 ثانیا : حتی برادران اهل سنت اینگونه از قرآن برداشت نمی‌کنند و روایات پیامبر و صحابه را جهت تفسیر و فهم بهتر از قرآن دخیل میدانند.
روایات زیادی در خصوص حساسیت اهل بیت علیهم السلام درباره مسئله حجاب و نوع نگاه آنان داریم که به عنوان نمونه به این روایت توجه کنید:

🔰 امام صادق (ع) : برای زن مسلمان، جایز نیست که روسری و پیراهنی بر تن کند که بدنش را نپوشاند. (وسایل الشیعه، جلد ۳۰، ص ۵۱۸۱)

🔰امام علی (ع) : زن باید مو و سینه و دور گردن و زیر گلوی خود را بپوشاند.(مجمع‌البیان، ج ۷)

⁉️چگونه میتوان امر و نهی ذکر شده در کلام معصوم را صرفا اخلاقی و غیر مهم جلوه داد؟!

🔰دختر ۶ ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مجلس یزید، با آستین خود، روی خود را گرفته بود و اشک می‌ریخت. یزید پرسید چرا گریه می‌کنی؟ فرمود: چگونه گریه نکند کسی که پوشش و نقابی برای او نیست که صورت خود را از تو و حضار مجلست بپوشاند. در حالی ما را به این وضع انداخته ای که زنان و دخترانت را در حجاب و پوشش قرار داده ای؟(ترجمه نفس المهموم، ص ۲۲۱)

🔰اهل بیت ع حتی به دختران غیر بالغ‌شان یاد داده بودند که باید حجاب را رعایت کرد. و جسارتا 👈 حتی یزید بن معاویه با آن درصد از پلیدی، از این حکم اطلاع داشت و زن و بچه خود را امر به پوشش کرده بود و این مسئله از چشم یک کودک خردسال مخفی نماند. حالا چه شده که بعضی ها.... 🙈

🔺ثالثا : بنا بر فتوای فقهای بزرگوار، حفظ حجاب واجب شرعی و عدم حجاب، گناه است و مجازات دارد.👈 اگر صرفا توصیه اخلاقی بود، متعلَق حکم شرعی قرار نمی‌گرفت و مراجع محترم علاوه بر اصل وجوب حفظ حجاب، درباره کیفیت و نوع و مدل آن فتوا نمی‌داد.p/1648768/

🔺 رابعاً : حکم کلی در قرآن وجود دارد که رجوع به امر و نهی پیامبر و سیره اهل بیت علیهم السلام را برای همیشه حجت معرفی میکند:

«وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ»

یعنی: هر چه پیامبر از آن نهی کرد، پرهیز کنید.
و حتی بلافاصله تهدید کرده است که: خداوند در عقاب و مجازاتش سختگیر است.
نیاز به هیچ تفسیر و ذکاوت خاصی نیست.
مفهوم آیه خیلی روشن است.👈 اگر به کارهایی که پیامبر نهی کرده، ملتزم نباشیم، مورد عقوبت سنگین الهی قرار خواهیم گرفت.

 لذا شما را با ذکر روایتی از رسول گرامی اسلام در این خصوص به خدا میسپارم:

⛔️ حضرت رسول اکرم (ص) : یک گروهی که وارد جهنم می‌شوند، زنان بدحجاب هستند (کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۳۸۳)

⛔️پیامبر اکرم (ص) : زنان خود را با پوشش اندام و جسم، از دیدار نامحرمان باز دارید
(سفینه البحار، ج ۲، ص ۲۹۸)

🔺خامسا:گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در خانه است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی