دست‌نوشته‌های کمیل

بایگانی
آخرین مطالب

امام زمان عج 739

شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

🔷‌در اینکه مدت حکومت امام زمان چقدر است دقیقا روشن نیست. آنچه مسلّم است، مدت حاکمیت مهدی باید به اندازه ای باشد که پایه های ظلم ویران گردد و بر جای آن بنیاد عدل استوار شود. بدون تردید این مساله، زمان میطلبد. و البته عقل اقتضا میکند ایشان برای تحولی همه جانبه، مدتی طولانی حیات داشته باشند.

🔷 احادیث وارده در مدت حکومت ایشان گوناگون است. ۵، ۲۰، ۳۰و  ۴۰سال در منابع اهل سنّت. ۱و ۱۹، ۲۰، ۳۰۹سال در منابع شیعه.

🔷 امام باقر علیه السلام: قائم، ۳۰۹سال حکومت میکند، به تعداد سالهایی که اصحاب کهف در کهف درنگ کردند.
 
🔷امام صادق علیه السلام: هفت سال بدین منوال میگذرد، ولی شب ها و روزهایش طولانی میشود و هر سال آن با ده سال شما برابری میکند بدین گونه که مدت حکومتش با  ۷۰ سال شما برابری میکند.

‌خداوند ویژگی های برجسته ای (صفات پیغمبران از اولین تا آخرین) به حضرت مهدی داده که به هیچ یک از امامان عطا نکرده است.

☘️حضرت مهدی علیه السلام، طول عمر و بردباری را از نوح، بت شکنی را از ابراهیم، قیام در مقابل جبار را از موسی، قضاوت را از سلیمان، جمال و ملک داری را از یوسف، معجزات روشن را از عیسی و قیام و انقلاب جهانی را از حضرت محمد صلوات الله علیه به ارث برده اند. تمام فرشتگان و حتی فرشتگان جنگ بدر و احد به علاوه ۳۱۳ نفر از نخبگان مخصوص از سراسر شهرهای اسلامی در خدمت ایشان خواهند بود. این تحولات بزرگیست که زمینه سازی می خواهد. تمام این زمینه ها باید توسط مسلمانان و شیعیان به وجود بیاید و از همه مهم تر مردم آمادگی پذیرفتن فرمایشات ایشان را داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۱
داود احمدپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی